fbpx
Adéla třetinová
osobní rozvoj & fitness

TIPY: Zdravé snídaně

Ahoj, přeju krásný den! 🙂 Tápete někdy nad tím, co zdravého si vlastně přichystat na snídani? Na internetu je v dnešní době tolik informací, že si člověk občas připadá ztracený. Kromě toho, že si můžete občas připadat ztracení a tápete, co si vlastně dát, tak si taky přejete, aby to bylo rychlé, že? Proto pak většina lidí raději sahá po různém nekvalitním pečivu nebo do sebe hodí jenom banán a jdou. Ale nemusí to tak být. Dají se přichystat rychle a efektivně i zdravé a plnohodnotné snídaně. Teď vás seznámím s těmi, které já sama mám nejradši a každý z vás si tu najde nějakou, která mu bude vyhovovat! 🙂 

Z čeho by se měla skládat zdravá a plnohodnotná snídaně?

Zdravá a plnohodnotná snídaně by měla obsahovat kvalitní zdroje sacharidů, bílkovin i tuků. Nekvalitní zdroje sacharidů jsou například bílý rohlík s marmeládou a podobně. Oproti tomu kvalitní zdroj sacharidů jsou například ovesné vločky a celozrnné pečivo. Bílkoviny proto, protože vás více zasytí než jen samotné sacharidové potraviny. Například kdybyste si dali samotný žitný rohlík, tak byste měli po chvíli hlad. Ale když si dáte žitný rohlík s vysokoprocentní šunkou a k tomu ještě třeba i avokádo – zdroj tuků, tak vaše snídaně bude kvalitní a dobře bude vyživovat vaše tělo! 🙂 Kvalitní zdroje tuků najdete ve vejcích, v avokádu, v semínkách, v oříškách a plnotučných mléčných výrobcích.

U každého je to individuální. Někdo preferuje mít na snídani více tuků a méně sacharidů. Někdo naopak preferuje hodně sacharidů a třeba skoro žádné tuky – viz ovesná kaše. Každého tělo funguje jinak a já poslední dobou preferuji mít ty snídaně právě s vyšším obsahem tuků, protože mě to více zasytí. Takže zkoušejte různé snídaně a pozorujte své tělo, co vám nejvíce chutná a vyhovuje a po čem se cítíte VY SAMI nejlépe! 🙂 A teď už tedy ke snídaním…

Sladké snídaně

1) Banánové lívance z kokosové mouky

Lívance z kokosové mouky se posledních pár měsíců staly mojí oblíbenou snídaní! 🙂 Zaměřila jsem se teď ve snídaních na vyšší příjem tuků a méně sacharidů, jak už jsem psala výše. Jsou i skvělou variantou, pokud ráno nestíháte, protože si je můžete stejně jako já připravit den předem a pak je ráno jen sníst. Nebo pokud fakt dost nestíháte, tak si je vzít do krabičky a sníst až ve škole/v práci. 🙂 Recept najdete na tomto odkaze v sekci Zdravé recepty.
banánové lívance

2) Ovesná kaše s ovocem

Ovesné kaše jsou prostě BOOM dnešní doby a asi ještě dlouho budou. Proč tomu tak je? Protože jsou fakt chutné a zasytí! Já ovesnou kaši dělala vždy tak, že jsem si ovesné vločky zalila horkou vodou a přimíchala trochu proteinu, abych tam měla nějaké bílkoviny a aby kaše měla lepší chuť. Dále jsem to dochutila skořicí a ovocem – nejlépe banánem, protože s ním je to nejlepší. Byly ale i doby, kdy jsem si ovesnou kaši dělala ve mléku. To pak ani není nutný ten protein, protože ovesné vločky s mlékem jsou samy o sobě dost chutné a v mléku máte i bílkoviny – sice méně než v proteinu, ale něco málo jich tam je. Pokud chcete mít ve vaší snídani i zdroj tuků, tak si do ní můžete dát chia semínka nebo lžičku arašídového či jiného oříškového másla. 🙂

ovesná kaše

3) Ovesné vločky s bílým jogurtem, lněným semínkem a banánem

Pro ty, kteří si ráno nestíhají připravit ovesnou kaši je tohle fakt rychlovka! Dáte si do misky bílý jogurt (nebo i řecký, kde máte vyšší obsah bílkovin), přisypete trochu ovesných vloček, lněného semínka nebo chia semínka a vaše oblíbené ovoce – u mě je to zase banán. 😀 Dochutíte skořicí a výživná a plnohodnotná snídaně je na světě! 🙂 A ty tabletky, které vedle ní mám, tak jsou vitamíny, které užívám už několik měsíců a nedám na ně dopustit. Pomáhají mi komplexně vyživovat celé tělo a dělat ho zdravé a plně funkční. Taky se díky nim cítím plná energie a mám dobrou imunitu. Kdo by byl zvědavý, co jsou zač, tak mi napište do zprávy. 🙂

LifePak

Dezerty nebo buchty na snídani?

4) Fit tiramisu

Víte co je super? Že ty snídaně nemusí být fakt nudné a stereotypní, ale můžete si vždycky připravit něco nového! 🙂 Co takhle si den předem udělat zdravé tiramisu a pak si to ráno s chutí sníst? Už jen tímto, že si budete chystat takové chutné a zároveň zdravé recepty vám může pomoct držet si lépe tu zdravou stravu. Bude vás to bavit si chystat ta jídla a zkoušet pořád nové a nové recepty. Recept na tohle fit tiramisu ale i další zdravé dezerty nebo buchty najdete na tomto odkaze v sekci Zdravé recepty.

fit tiramisu

Slané snídaně

5) Vysokoprocentní šunka s celozrnným pečivem nebo celozrnnými/kukuřičnými křehkými plátky

Někdo ale rád i slané snídaně, že? Já vždycky milovala snídaně sladké, ale i tak tu pro vás mám pár tipů, co dobrého a rychlého a zároveň slaného si můžete na snídani udělat. Může to být kvalitní celozrnné pečivo anebo kvalitní celozrnné krekry s vysokoprocentní šunkou (nejlépe nad 90% masa). K tomu si můžete dát zeleninku anebo třeba jablíčko.

vysokoprocentní šunka

6) Zdravá rybí pomazánka s celozrnnými/kukuřičnými křehkými plátky

Den předem si můžete na slanou snídani přichystat zdravou rybí pomazánku. Recept najdete zase v TÉTO sekci. Já ji na této fotce mám sice s kukuřičnými krekry, ale doporučuji si jí přichystat s kvalitním celozrnným pečivem – třeba žitný chleba nebo žitný rohlík. K tomu si můžete dopřát vaši oblíbenou zeleninku anebo třeba jablíčko, hroznové víno a tak dále. 🙂

zdravá rybí pomazánka

7) Vajíčka na měkko/míchaná vajíčka s celozrnným pečivem

Tak a poslední slanou snídani vyhrává… Vajíčka! 😀 Ty jsou prostě taková klasika slané snídaně, že ano? Největší klasika jsou asi míchaná vajíčka, která opět doporučuji servírovat s kvalitní celozrnným pečivem. Dělat je můžeme na trošce másle a klidně i nim přidat kvalitní vysokoprocentní šunku. Taky jsou skvělá vajíčka na měkko, které prostě miluju. Dělám je tak, že jakmile se začne vařit voda, tak je dám do hrnce, dám na menší plamen a na tom menším plamínku to vařím maximálně 5 minut. Díky tomu, že tam budou kratší dobu, tak to bude mít ten efekt vajíčka na měkko. 🙂 Na fotce je mám s celozrnným toastem, na kterém mám trochu sýra a ledový salát.

vajíčka na měkko

Na závěr… 

Tak to je pro dnešek vše. 🙂 Je opravdu mnoho variant zdravých snídaní, ale i zdravých dortíků nebo dezertů, které si můžete den předem připravit na snídani. Například skvělé cuketové brownies, které si upečete den předem anebo zdravou buchtu z ovesných vloček. V tomto článku jsem shrnula ty, které jsou takové nejtypičtější, ale v některém z dalších článků vám můžu dát zase další tipy. Líbí se vám tento typ článků? Chtěli byste takových článků více? Příště bych se totiž chtěla zaměřit na článek se zdravými a zároveň rychlými obědy. Takže budu ráda za váš názor, ať vím, jestli tyhle články dál psát a jestli vás vůbec baví je číst. 🙂 Ta zpětná vazba je pro mě důležitá, abych věděla, zda můj blog má SMYSL. Tak snídaně určitě vyzkoušejte a mějte se fajně! 🙂 Pá, Vaše Adél. ♥

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *