fbpx
Adéla třetinová
osobní rozvoj & fitness

Co zdravého jíst během dne?

Ahoj. 🙂 Všude zdravé stravování, ale ty stále tápeš v tom, co zdravého si vlastně můžeš udělat na oběd či večeři? Nebo nevíš, jak si připravit svačiny zdravě? Pak jsi tady správně! 🙂 V dnešním článku tě provedu zdravým stravováním během celého dne. Naučím tě jak rychle, levně, ale zároveň zdravě se můžeš stravovat. Tak pojďme na to! 🙂

1. Zdravá snídaně

Takže co zdravého si ráno připravit? Snídaní, které jsou prospěšné pro tvé tělo je tak moooc variant. Záleží, jestli ti vyhovuje víc sladká nebo slaná snídaně. Já jsem jednoznačně pro ty sladké! 😀 Proto mám skoro vždy na snídani ovesnou kaši. Tu připravuji z 50g ovesných vloček, ke kterým ještě přimíchám směs s mletým lněným semínkem (je to fakt výborné, seženete ho ve zdravé výživě nebo i v D&M ve fialovém obalu), zaliji to horkou vodou, pořádně promíchám a přisypu půl odměrky proteinu. Je to dost individuální – někdo si kaši dělá s mlékem, někdo bez proteinu, někdo s celou odměrkou, záleží na tobě! 🙂 Nahoru si vždy dávám skořici, kterou prostě miluji a zároveň je zdraví prospěšná. Dál si tam dávám lžíci arašídového másla – zdroj zdravých tuků a úplně na závěr ovoce. Dřív jsem tam měla ráda banán, teď si ujíždím na hroznovém víně 😀 a měla jsem v zimě období, kdy jsem si tam dávala datle – jsou mega mňam a co si budeme povídat – v zimě je v obchodech ta kvalita čerstvého ovoce ne moc dobrá, a tak mi to sušené více vyhovovalo.

Kromě ovesné kaše si ale můžeš připravit i zdravé palačinky nebo mugcake – hrníčkovou buchtu. Obojí je vlastně ze skoro totožné směsi jako ovesné kaše – ovesné vločky, banán, vejce, arašídové máslo, skořice. V případě palačinek dáš na pánvičku a v případě mugcaku dáš do hrnečku a do mikrovlnky. Taky je super například řecký jogurt s ovesnýma vločkama, ovocem a semínkama či oříškama. Nebo si můžeš upéct i nějakou zdravou buchtu den předem a dát si ji na snídani. 🙂 Příklady těchto zdravých dezertů najdete v sekci – Zdravé recepty.

A co takhle slané snídaně, že?

Když už jsem si dávala něco slaného na snídani, tak to byly většinou vajíčka. Udělala jsem si 2 míchaná vajíčka na cibulce a olivovém oleji (někdy jsem tam přidala navíc i vysokoprocentní šunku). K tomu jsem si dala kaiserku či jiné vícezrnné nebo celozrnné pečivo a přidala k tomu jablíčko. Většinou se k tomu dává zelenina, ale mně ta kombinace slaného + jablka fakt chutná a někdy jím jablko společně i k obědu nebo k večeři haha. 😀 Kromě vajíček to často bývala i zdravá rybí pomazánka – opět viz sekce Zdravé recepty nebo sýr Cottage z Lidlu. Těch zdravých pomazánek je opravdu mnoho, zbytek zmíním u večeří.

Co když na to nemám čas?

Ale teď si možná říkáš ,,Co když spěchám? To si jako nestíhám tak šlechtit snídaně a dělat si nějakou ovesnou kaši nebo vajíčka.” Úplně chápu, občas jsou takové dny, kdy ráno musí člověk někam brzy jet anebo chodí brzy do práce a prostě to nestíhá. ALE i tady mám pro tebe řešení. 🙂 Můžeš si den předem přichystat snídani do krabičky nebo do shakeru. Já jsem si často dělávala tuto kombinaci a neskutečně mi to chutnalo – do skleněné nádoby jsem si dala 50g ovesných vloček, 100g tvarohu, zalila vanilkovým alpro mlékem (cca 100ml), přidala jsem chia semínka, ať to krásně zhoustne a na závěr přidala banán a skořici. Jako můžu říct, že to byl naprostý luxus! 😀 Jestli si nestíháš snídani připravit, ale ani ji ráno sníst, tak můžeš zvolit tu variantu shakeru. Dáš si do něj opět ovesné vločky, mléko či vodu, odměrku proteinu, přisypeš například chia semínka a pořádně promícháš. Pokud tam chceš i nějaké ovoce, tak můžeš k tomu přikusovat banán či jablko, anebo si to v mixéru celé rozmixovat i s ovocem a až pak nalít do shakeru či jiné nádoby na pití. 🙂

2. Zdravý oběd a večeře

Fit obědů i večeři je taky opravdu hodně možností. Na oběd si můžeš vždy připravit zdravější přílohu – rýže/vařené brambory/kuskus/bulgur/celozrnné těstoviny/celozrnná tortilla nebo tmavé pečivo. K tomu kuřecí maso/tuňák ve vlastní štávě/losos/uzené tofu/vejce/vysokoprocentní šunka anebo i sýr. Těch kombinací existuje fakt dost, můžeš pořád něco nového vymýšlet. 🙂 Já mám v poslední době nejraději kuskus a k tomu například to kuřecí maso v rajčatové omáčce a se zeleninou. Taky miluju moji zdravou a mega rychlou tortillu – recept opět v této SEKCI. Super je i zdravý burger, kdy si do kaiserky dáš plátek kuřecího masa, sýr Eidam, trochu kečupu a ledový salát. Jako fakt velkou rychlovku beru kuskus, který jen zaliju horkou vodou a do něj dám konzervu tuňáka ve vlastní štávě a dochutím třeba trochou kečupu. 🙂 Dobré, zdravé a rychlé. Ale samozřejmě nejíst to každý den, ty konzervy nejsou pro naše zdraví úplně to nej.

A co zdravého na večeři?

Víceméně to samé co na oběd. Jestli ale máš radši lehčí večeře stejně jako já, tak si můžeš přichystat zdravé pomazánky, které jsem již zmiňovala a teď je blíž popíšu. Já si často dělávám tu rybí, ale můžeš si udělat i vajíčkovou nebo avokádovou – na internetu člověk najde vždy spousta nápadů na tyhle pomazánky. K tomu si dávám celozrnné pečivo nebo celozrnné křehké plátky anebo boží Free Style Racio sýrové či rajčatové, které seženeš jen za 10 Kč v supermarketu nebo v obchodech se zdravou výživou a dobře nahradí i brambůrky. Kromě pomazánek si dávám ráda sýry – Mozzarellu a sýr Cottage. Moc dobrý je i Caesar salát s kuřecím masem nebo šopský salát s balkánským sýrem. Abych nezapomněla, tak na oběd i véču si můžeš udělat zeleninové placičky – nastrouhat například cuketu, přidat vejce, trochu špaldové mouky, okořenit a dát na pánvičku.

3. Zdravé svačinky

Svačin se dá taky dost vymyslet. Buď to může být rychlovka jako je bílý jogurt s ovocem, proteinová tyčinka a bílý kefír anebo si můžeš něco připravit. Super jsou zmiňovaná Racio Free Style, ke kterým si můžeš dát vysokoprocentní šunku nebo namazat na ně Gervais Light. Taky si můžeš udělat svačinku v podobě zdravého dezertu nebo nějakého smoothie. Teď mě ještě napadla taková rychlovka jako je třeba proteinový nápoj, oříšky anebo nějaké zdravější sušenky ze zdravé výživy.

Co chci ještě říct…

Týjo nezdá se to, ale opravdu dost jsem se rozepsala. Těch možností, co zdravého jíst je totiž fakt hooodně a mohla bych tu psát dalších xxx nápadů. 😀 Jestli se ti článek líbí a zdá se ti přínosný, tak budu ráda za jeho sdílení, ať může inspirovat i další lidi, kteří chtějí začít jíst zdravě. 🙂 Do komentáře mi napiš tvá oblíbená zdravá jídla, ať se můžeme vzájemně inspirovat! 🙂 Ještě dnes můžeš tvoji postavu a tvůj zdravý životní styl změnit tím, že začneš. Pusť se do toho, připrav si dneska k jídlu něco zdravého a nečekej na zítra, na pondělí a na další měsíc! 🙂 … Těším se na vás všechny u dalšího článku, mějte se hezky a papejte aspoň trochu zdravě. Papa, Vaše Adél. ♥

NOVĚ na mých stránkách! Poradna, kde se můžeš ptát na cokoliv!
Chceš dosáhnout tvé VYSNĚNÉ POSTAVY? Mrkni TADY. 🙂
Rady, tipy, recepty a můj každodenní život v InstaStories na mém Instagramu
Rady, tipy, recepty a cvičící videa můžete sledovat na mé Facebookové stránce

Chci odebírat nové články – klikni ZDE

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *