fbpx
Adéla třetinová
osobní rozvoj & fitness

5 ranních rituálů, které Ti dodají energii!

Zdravím tě u dalšího článku! 🙂 Jestli ti dělá problém ranní vstávání, obrovská únava ne jenom ráno, ale i po celý den, tak pokračuj ve čtení! 😀 Dneska tě provedu mými 5ti rituály, které dělám každé ráno a díky kterým jsem energetická střela! 😀 (kdo mě zná, tak ví, haha). Ještě než začnu, tak chci říct, že se nejedná o žádné hodinové ani půl hodinové čáry máry, ale sekundové činnosti, které fakticky pomáhají. Tak co? Jdeme teda na to?…

1) Uklidňující dýchání

Jakmile ráno vstanu, tak jdu jako první do koupelny, což asi většina z nás. Než se ale jdu nachystat – namalovat, obléct a nasnídat se, tak jdu provádět právě tohle dýchání. Sednu si na postel, zavřu oči a vnímám jen svůj dech. Abych se na to líp soustředila, tak si v duchu říkám ,,Nádech a výdech”, aby mě neotravovaly ty další myšlenky, které tam neustále chodí. Asi to znáte, že? 😀 ,,Cože to mám dneska všechno udělat? Kdy mi jede ten vlak? V kolik mám to setkání? Co to mám všechno nakoupit? Proč mi to řekl(a)? Proč to udělal(a)?”… Naše mysl pořád lítá, a tak je prostě dobré ji takhle po ránu zklidnit. 🙂

Dýchám takhle zhruba 3 minutky a pak ke konci jdu dýchat zhluboka. S každým hlubokým nádechem si představuji, že do sebe nasávám energii a s každým hlubokým výdechem vydechnu pusou a představuji si, že vydechuji všechno špatné, že to jde všechno ze mě pryč. Zdá se to třeba zvláštní, ale naše představivost má obrovskou sílu a já to miluju. Hlavně když nadechuji tu energii, tak to fakt cítím a je to skvělý pocit. 🙂 Takže jestli se po ránu cítíš blbě, máš nervy nebo jakýkoli stres, tak se prodýchej a pak si představuj tu krásnou energii, kterou načerpáváš! 🙂

2) Gorila

Cože? To mám mít jako doma gorilu nebo jít ráno do ZOO? Neboj, k téhle technice potřebuješ jenom tvoje tělo a pár sekund. Asi víš, jak si gorily tlučou pěstí do hrudi. Víš, proč to dělají? Totiž tlučením do hrudi se aktivuje funkce štítné žlázy, takže člověk v sobě probudí energii a hlavně posílí svou imunitu. 🙂 Gorily jsou chytré, že? 😀 Neznamená to, že se musíš tlouct a protlouct si celou hruď. 😀 Stačí opravdu jemně, jemné klepání a dobiješ si trochu energii a zaktivuješ tvou štítnou žlázu. 🙂

3) Aktivační body

No, tohle si také možná říkáš, co zase bude za srandu. 😀 A máš trochu pravdu, protože srandovně to docela vypadá. Jedná se ale opět o úplně snadnou a rychlou věc, která zabere půl minutky. V našem těle máme podle čínské medicíny energetické body. Můžeš je aktivovat tak, že klouby prstů si budeš hladit místo nad obočím – od kořene obočí po jeho konec. Fakt stačí pár sekund, takže určitě vyzkoušej. Není to nic nepříjemného a zase ti to dodá další kapku energie. Takže dýchání, gorila a aktivační body zaberou dohromady tak 5 minutek. Poté se jdu nachystat, ale ještě než se nasnídám, tak víš co následuje?

4) Dávka vitamínů

Před snídaní si vždycky dám dávku mých vitamínů. Už nějakou dobu užívám vitamíny, které obsahují v jedné dávce opravdu všechny – vitamín A, B6, B12, C, D a tak dále… Ale v té dávce jsou také minerály – jód, hořčík, zinek a další. Díky tomu, že to obsahuje naprosto všechno, tak to komplexně vyživuje tělo. Vitamíny jsou tady od toho, aby nám dodaly energii, aby živily naše tělo, aby mu dodalo to potřebné, co mu chybí. A tak od té doby, co je každé ráno užívám, tak se cítím fakt úplně jinak.

Takže opravdu ti doporučuji starat se o tvé tělo, předcházet nemocem, zlepšit tvou imunitu a to tím, že budeš užívat vitamíny a minerály, aby ti bylo dobře a tvoje tělo bylo zdravé a šťastné. 🙂 Protože víš co? Například nedostatek hořčíku způsobuje stres a úzkosti. Sama jsem si tím před několika měsíci prošla a není to nic příjemného. A ještě chci dodat – Ano, v ovoci a zelenině je taky spoustu vitamínů, ale ta dnešní kvalita v obchodech a celkově ve světě není úplně nejlepší a už to není, co to bývalo a našemu tělu ty vitamíny jen z pouhé stravy nestačí. Takže vitamíny, klidně i nějaké bylinkové čaje anebo přírodní rostlinné doplňky a budeš happy! 🙂

5) Snídaně s ranním životabudičem

A konečně poslední ranní rituál a můj nejoblíbenější – jídlo! 😀 Každé ráno snídám a upřímně si nedovedu představit, že bych nesnídala. Je to takovou velkou součástí mého rána a kdybych odešla bez jídla, tak vím, že bych na něho pořád musela myslet, kručelo by mi v břiše a nebylo by mi nejlépe. Úplně chápu, že někomu to vyhovuje jinak, že někdo se nají třeba dost večer, když přijde pozdě domů, a tak ráno nemá takový hlad a nají se třeba až dopoledne. Já si ale stojím za tím, že plnohodnotná a výživná snídaně je po ránu pro tělo to nej. 🙂

Takže co si ráno dát? Inspirovat se můžeš v předchozím článku, kde jsem psala, co všechno se dá jíst na snídaně, ale celkově i během celého dne – odkaz na něj najdeš ZDE. Já jím skoro každé ráno ovesnou kaši, protože mi to teplé jídlo po ránu fakt bodne a udělá dobře pro tělo. 🙂 No ale co je teda ten životabudič, že? Je to klasické kafe! 😀 Kávu po ránu fakt miluju a nedokážu se ráno bez ní obejít. Nevidím na ní fakt nic špatného a 1-2 šálky denně člověku vůbec neuškodí. 🙂 Když si ji dělám, tak si do ní dávám trochu mléka a někdy místo mléka kokosovou smetanu v prášku – bezlaktózovou. Je fakt skvělé, seženete ji ve zdravé výživě a taky v drogerii DM. 🙂 Hlavně pokud máš bezlaktózovou dietu, tak si tuhle smetánku zamiluješ! 🙂

Bonus na závěr…

A bonus na závěr? Usměj se! 🙂 Něčím se po ránu rozvesel. Mrkni se na nějaké motivační video, pusť si po ránu písničky a udělej si krásné ráno! Protože jak určitě víš – Ráno dělá den. Takže když ho začneš s dobrou náladou, tak bude celý skvělý, fakt že jo! 🙂

Taaak článek je u konce a já věřím, že spoustu věcí bylo pro tebe nových a můžou ti být přínosné! 🙂 Všech těchto 5 rituálů zabere dohromady opravdu jen chviličku a co se týče snídaně, tak ta je individuální, protože můžeš jíst třeba 5 minut nebo i 20 minut, ale to záleží na tobě. 🙂 Klidně si teď hned tyhle věci zkus, ať je zítra ráno můžeš aplikovat. Samozřejmě snídani si dopředu zkoušet nemusíš. 😀 Ale připravit si ji můžeš! Alespoň si připravíš něco zdravého na další den a bude to pro tebe motivace začít zdravě jíst! 🙂 Takže já se s tebou loučím a budu ráda, když aspoň 1 z těchto rituálů vyzkoušíš. Můžeš mi napsat do komentářů, jaký rituál se ti nejvíc líbí a jestli jsi nějaký hned zkoušel(a). 🙂 Všichni se mějte moc krásně, buďte plní energie a těším se u dalšího článku. Papa, Vaše Adél. ♥

-NOVĚ na mých stránkách! Poradna, kde se můžeš ptát na cokoliv! A taky NOVĚ sekce Zdravé recepty
-V případě zájmu o Tréninkový plán nebo Jídelníček na míru na tělo i na duši mě kontaktuj ZDE

-Rady, tipy, recepty a můj každodenní život v InstaStories na mém Instagramu
-Rady, tipy, recepty a cvičící videa můžete sledovat na mé Facebookové stránce

-Chci odebírat nové články – klikni ZDE

 

6 Responses

    1. To věřím, pro mě to byla taky zajímavá novinka 😀 🙂 Praktikuji každé ráno a cítím se pak fakt dobře, určitě vyzkoušej 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *