fbpx
Adéla třetinová
osobní rozvoj & fitness

Co musím vědět, než začnu cvičit?

Ahoj. 🙂 – Bolí tě na druhý den celé tělo a svaly? Nebo nevíš, jak u cvičení správně dýchat? Chceš při cvičení předejít zranění? Pak pokračuj ve čtení! 🙂 Jedna věc jsou cviky, ale druhá věc je správně to odcvičit a mít zdravé tělo… Proto každému říkám, jak je nutné se před cvičením zahřát a protahovat a po cvičení také protahovat! 🙂 Ale jak se protahovat? Protahuje se stejně před i po cvičení?…

PŘED CVIČENÍM

Před cvičením bychom se měli zahřát tělo krátkou aktivitou jako je 5 minut na rotopedu, chvíli běhu, chvíli rychlá chůze, výstupy na bedýnku nebo jen pár minutek chůze na místě, abychom naše svaly připravili na cvičení.
Dál pro zahřátí doporučuji KLOUBNÍ ROTACI. To znamená kroužení celou rukou, kroužení předloktí a zápěstí. Kroužení celé nohy, kroužení holeně a chodidla. Díky tomuto předcházíte zranění kloubů. 🙂
Pak se svižně protáhneme, tzv. DYNAMICKÝ STREČINK. To znamená protažení svalů, ale po krátkou dobu a svižně.

SPRÁVNÉ DÝCHÁNÍ

Ještě před samotným cvičením je důležité pro začátečníky ve cvičení naučit se správně dýchat. Správné dýchání probíhá tak, že dýcháme do bříška. Spoustu lidí dělá tu chybu, že při nádechu naopak břicho zatahuje. Při nádechu se má ale správně bříško nadzvednout a to nejprve úplně dole a pak jde dech nahoru až do hrudi. Výdech je v tom samém pohybu – první klesá spodní část bříška a pak hruď. Tohle správné dýchání je dobré k tomu, aby si při cvičení, ale i v běžném životě naše tělo neublížilo. Správné dýchání nám drží bedra, páteř, drží správně orgány v bříšku a taky se bříško lépe zpevňuje.

CVIČENÍ

Jak správně dýchat u cviků? Při zátěži VYDECHUJEME a při spouštění (například, když jdeme při dřepech dolů nebo když činku vracíme do začáteční polohy), tak se NADECHUJEME. Správné provedení základních cviků na zadek+nohy, nafocené cviky, ale také recepty a práce s naší psychikou najdete v mém E-BOOKU.

PO CVIČENÍ

Na závěr se svaly protahují dlouho, tzv. STATICKÝ STREČINK. To znamená, že držíme sval v protažení 20-30 sekund. Po cvičení na nohy a zadek se protáhnout nohy a zadek, po cvičení na ruce se protáhnout ruce.
Měla by se ale protahovat i hlava, aby nebolely záda a byla v pořádku krční páteř.
Taky bedra, protože jsou pak zkrácená a bolí. Super protahování na bedra je v sedě na zemi a snažit se dotknout špiček nebo alespoň skoro špiček. Dál se protahují dobře bedra v sedě na židli, že se člověk mírně předkloní a jde to cítit, jak se krásně uvolňují.

Kloubní výživa
Zmiňovaná citrónová příchuť. ❤ Krásně jsem se sladila, že? 😀

A NA ZÁVĚR…

Pro ty z vás, kteří jsou po úraze či mají problém s klouby, tak doporučuji dělat techniku cviků opravdu správně a případně dělat lehčí varianty cviků, ať si neublížíte. Co se týče problémů s klouby, tak mě samotnou trápí občas trochu koleno a měla jsem problém s kotníkem. Moc jsem si přála používat nějakou kloubní výživu, ale nějak jsem nevěděla kterou, a tak jsem to vypustila z hlavy. 😀 Jenže o pár dní později se mi dostala do rukou tato KLOUBNÍ VÝŽIVA od české značky EVRIS a jsem z ní fakt nadšená. 🙂 Kotník mi přestal dělat problém, koleno je také o dost lepší a taky mi nelupe v rameni. 😀 A do toho jsem se začala i lépe protahovat a víc na to zdraví dbát. 🙂 Je super i preventivně užívat kloubní výživu, protože přece jenom obsahuje vitamíny a látky, které živí naše klouby, které jsou pak hezky zdravé a bez problémů. 🙂 A ještě chci zmínit tu citrónovou příchuť, protože ta je prostě boží. 😀 Takže určitě vyzkoušejte, jestli vás taky trápí kotník nebo koleno stejně jako mě. Děkuji za přečtení, mějte se hezky a opravdu nezapomínejte na protahování a správné dýchání – ZDRAVÍ MÁME JEN JEDNO. ❤

E-BOOK ,,Trénuj své tělo, ale i svou mysl” se kterým to do léta ještě STÍHÁŠ – nyní ve SLEVĚ!
Nejnovější VIDEO na mém YouTube kanálu
Rady, tipy, recepty a cvičící videa můžete sledovat na mé Facebookové stránce
Rady, tipy, recepty a můj každodenní život v InstaStories na mém Instagramu
Chci odebírat nové články – klikni ZDE

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *