fbpx
Adéla třetinová
osobní rozvoj & fitness

Jak se zbavit přejídání a chutí na sladké?

Chcete jíst zdravě a pravidelně, přes den to ještě jde docela v pohodě, ale pak přijde večer a zase přijdou ty chutě a přejíte se… Znáte to? Dnešní článek jsem se tudíž rozhodla věnovat tomuto tématu, protože jsem si všimla, že spousta lidí má s tímto problém. Já si dříve s tímto taky nevěděla rady. Chtěla jsem držet svůj režim, ale i tak jsem hřešila, moc se přejedla a pak měla výčitky a to byl neustálý kolotoč… Jak se toho teda zbavit jednou provždy?

NAJÍT PŘÍČINU

Za přejídáním nebo velkou chutí na jídlo stojí například stres, smutek, samota anebo taky to, že jste si dříve odpírali nezdravé věci, a tak teď si to chce tělo vynahradit a neustále je teď vyhledává. Může to být i kombinace všech těchto faktorů.
STRES, SMUTEK, SAMOTA
U mě byl před několika lety problém asi ve stresu a smutku, kdy jsem si čokoládami a různými sladkostmi snažila zlepšit náladu. Opravdu mi chvilku bylo dobře, ta úžasně chutná čokoláda mě na chvíli uspokojila. Jenže pak po tom, jak jsem to všechno snědla, tak jsem se cítila přejezená, bylo mi z toho špatně a hlavně jsem měla výčitky! Proto rychlé uspokojení pomocí čokolád není to nejlepší řešení. Je vám na chvilku dobře, ale ve výsledku je to ještě horší, než to bylo. Ke stresu se přidají ještě výčitky z toho přejezení a kolotoč negativity je na světě… Pak jsem začala jíst zdravě a hýbat se. Vydrželo mi to, protože to bylo tím, že ten stres a smutek jsem nezaháněla sladkostmi, ale začala jsem běhat a cvičit, takže to ty sladkosti nahradilo. Navíc ve výsledku jsem se cítila skvěle, jelikož se po jakékoli aktivitě vyplavují endorfíny, což jsou pocity štěstí, a tak mi bylo fakt skvěle a ten samotný stres a smutek úplně zmizel. Takže nejen že mi běh a cvičení tehdy pomohli zahánět stres, ale oni ho zahnali úplně. 🙂

KRUTÝ REŽIM, MALÝ PŘÍJEM JÍDLA, DLOUHODOBÉ OMEZOVÁNÍ
Později byl ale problém v tom, že jsem jedla neustále zdravě a všechno jsem si odpírala. Proto po nějakém čase, když jsem si nakonec dovolila dát si něco málo nezdravého, tak to u jedné menší nezdravosti nezůstalo, protože moje tělo si tohle dlouho odpíralo, a tak toho chtělo víc a víc. Takže se mi pak dělo to, že jsem si teda dovolila dát dovolené zmrzlinu, ale chtěla jsem víc a víc a tak jsem si pak ještě dala krovky, snědla celé balení solených arašíd, dala si sladké nápoje,… Bylo mi opravdu špatně a přišly ty výčitky a pak zas drsný režim a to bylo dokola… Rozhodla jsem se to tedy udělat jinak. Opět jsem zjistila příčinu a šla na tom zapracovat. Začala jsem jíst zdravě, vyváženě a pravidelně bez ukrutného hlídání se a počítání kalorií dopodrobna. Když jsem měla chuť na něco nezdravého, tak jsem si to v malé míře dopřála, ale už jsem neměla chuť se dál přejídat, protože jsem mému tělu dodala všechny potřebné živiny a nedodržovala žádný krutý režim.
Takže doporučuji každému, kdo to má stejně, ať jíte zdravě, pravidelně a s láskou! 🙂 Nejezte moc málo, aby vaše tělo nemělo tu tendenci se přejídat kvůli dlouhodobému odpírání jídla a malému příjmu jídla. Kdybyste potřebovali poradit, tak stačí napsat a mrkneme na to, případně vám doporučím jídelníček přímo vám na míru. 🙂

JAK Z TOHO VEN?

Je sice hezké najít příčinu, najít způsob jak to změnit a čím to změnit. Ale k čemu to je, když nám to nejde aplikovat? Když nám to prostě nejde si jít zaběhat a přinutit se k tomu? Když jsme celou dobu byli zvyklí na náš režim a nejde nám to jen tak během jednoho dne změnit a jít běhat… Takže jak na to?
ROZHODNUTÍ
První krok je opravdu rozhodnutí. Udělejte jasné rozhodnutí, že se toho jdete zbavit a že si vypěstujete nový zvyk zdravého stravování a zvyk kladného vztahu k jídlu! 🙂
TECHNIKA ZASTAVENÍ A PŘEDSTAVY
Potom kdykoli, když si půjdete pro nějakou tu sladkost, tak se ZASTAVTE a NAPOČÍTEJTE SI 5-4-3-2-1. Během těchto pár sekund si zkuste uvědomit, jestli to opravdu chcete udělat! Mně fakt pomohlo to, když jsem se takhle zastavila a představila jsem si ten důsledek. Představila jsem si ten nepříjemný pocit, jak budu přejezená. Představila jsem si ty výčitky, jaké zas pak budu mít. Představila jsem si CÍL, který jsem si dala a kterého chci dosáhnout! Pak jsem to odložila a šla si místo toho dát něco zdravějšího – banán, čtvereček hořké čokolády a podobně. Anebo jsem si šla zaběhat, zacvičit, šla za kamarády, pustila si písničky, no prostě něco jsem šla dělat. Já vám garantuji, že když se do toho vcítíte a fakt si představíte ten důsledek, tak od toho dáte ruce opravdu pryč. 🙂
VYTRVAT A NEVZDAT TO ZE ZAČÁTKU
Ze začátku to možná bude těžké, protože váš mozek byl na něco dlouho zvyklý a tak se mu tohle nebude líbit. Ale opravdu tuhle techniku zkuste a uvidíte, že časem si na to váš mozek tak zvykne, že si automaticky vypěstujete ten NOVÝ ZVYK. Půjdete si zaběhat, vždy automaticky sáhnete po něčem zdravějším nebo si něco zdravého upečete a tak dále. 🙂 Opravdu věřím, že vám tohle pomůže, protože vždycky říkám, že když jsem to dokázala i já – holka, která dokázala sníst Nutellu během 2 dnů a kupovala si ji každý týden – tak to dokážete i VY! 🙂

KAŽDÝ JE JINÝ…

Článek je u konce a já vám chci na závěr říct, že jsme všichni odlišní. Uvedla jsem zde pár tipů, mé vlastní zkušenosti a je na vás, co si z toho odnesete, v čem se najdete a co vám bude nejvíce vyhovovat. Všechno se dá nějak vyřešit. Věřím, že to určitě zvládnete. O tomhle tématu bych dokázala psát hodiny a hodiny, takže pokud máte nějaké další otázky, tak mi je napište a já příště napíšu další článek na tohle téma a všechno další vám zodpovím. 🙂 Jestli budete chtít pomoct s jídelníčkem a případně nějaký sestavit, tak mi napište. 🙂 Mějte se hezky, papa, vaše Adél. ♥

HRAVĚ, ZDRAVĚ A VYVÁŽENĚ! 🙂

Rady, tipy, recepty a cvičící videa můžete sledovat na mé Facebookové stránce
Rady, tipy, recepty a můj každodenní život v InstaStories na mém Instagramu

2 Responses

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *