Jak si udržet motivaci?

Life with Adél

Skoro každý vám může říct, jak začít cvičit nebo něco dělat. No ale jak si to udržet několik let v kuse? Je to někdy složitější si motivaci opravdu udržet… V dnešním článku vám chci dát pár rad a tipů, které jsem nabyla já během těch pár let, co cvičím. 🙂 Takže pojďme rovnou na to! 😀

1) Napsat si cíl 
Ať už chcete začít cvičit, běhat, dělat jógu, tak si napište na papír svůj cíl. Mějte ho nejlépe někde na nástěnce nebo každý den na stole, abyste ho měli stále na očích a připomínali si, PROČ to vlastně děláte. Taky je dobré si uvědomit a napsat si důvod, PROČ jste začali. Vždycky, když se budete chtít vzdát, tak si přečtete váš cíl a váš důvod, proč jste začali, a tak nebude tak lehké se vzdát.

2) 21 dnů
Proč 21 dnů? Nový zvyk si člověk vypěstuje během 21 dnů – nejlépe během měsíce. Jestli budete 21 dnů jíst každé ráno rohlík, tak si vaše tělo na to tak zvykne, že to bude už součástí vašeho života a nedovedete si pak představit ten rohlík nesnídat. 😀 To samé platí u cvičení a prostě všude. Těch 21 dnů (nejlépe ale měsíc) provádějte tu danou aktivitu a uvidíte, že najednou to bude součást vašeho života, že už si bez toho nebudete umět představit být. Samozřejmě se ale nedá ze začátku každý den třeba cvičit, to by nás všechno bolelo. 😀 Proto si během třeba toho měsíce udělejte rozvrh cvičení (třeba trénink v pondělí, středu, pátek, neděli) a podle něj se řiďte měsíc. Uvidíte, jak si na to zvyknete. Tělo bude ze začátku protestovat a budou vás svádět myšlenky, ať se na to vykašlete. Je to tím, že naše tělo a náš mozek nemá rádo si zvykat na nové věci. Naše tělo je rádo zvyklé na staré zaběhlé věci a proto, když lidé s něčím novým začínají, tak je tak lehké to hned ze začátku vzdát – přepadají nás totiž myšlenky, ať toho necháme, že je nám lépe v těch starých zaběhlých kolejích, že to nemá smysl a podobně. 😀 Ale vy se nevzdávejte! Opravdu si na to po měsíci tak zvyknete a budete mít ze sebe tak skvělý pocit, že to za to stojí. ♥

3) Psát si pokroky
To, že uvidíte, jak se lepšíte vás bude nutit v tom pokračovat. Uvidíte, že to má opravdu smysl, že je to den ode dne lepší a vy budete mít z toho radost. Proto si vaše pokroky nezapomeňte psát a vždycky si je připomeňte, když se budete chtít vzdát. 🙂 Tak snadno se nevzdáte, když uvidíte, že jste už zhubli 2kg nebo že jste už uběhli 5km. Bude vás to nutit v tom pokračovat, protože uvidíte, jak se lepšíte a budete chtít být lepší a lepší!

4) Parťák 
Když budete mít na chození do posilovny nebo na běhání nějakého parťáka, tak to půjde zas o něco líp. Budete se navzájem motivovat a podporovat. Když se nebude chtít jednomu z vás jít cvičit, tak ten druhý vás vytáhne. 😀 Taky vám bude připomínat, proč jste začali. Taky když uvidíte, že vaše kamarádka se nevzdává, tak se nebudete chtít vzdát ani vy.

5) Nevzdávejte to
I přes tyhle všechny bo
dy se může stát, že ztratíme třeba po 2 letech cvičení motivaci. Čím to je? Taky se mi to teď přes prázdniny stalo. Neměla jsem dostatečný důvod, PROČ to dělat, proč cvičit. Neměla jsem s kým chodit do posilovny jako dřív a doma mě to nebavilo jako kdysi. Ale když jsem se překonala a vrátila se k pořádnému cvičení (a necvičila jen 10 minut doma 😀 ), tak jsem si uvědomila, jak moc mi to chybělo a jak moc mě to baví. 🙂 Po docvičení jsem se cítila hezky, protože se po jakékoliv fyzické aktivitě vyplavují endorfiny z těla, což jsou hormony, které vyplavují pocity štěstí. A zjistila jsem, jak je to super pocit něco pro sebe dělat a jak mi to chybělo. 🙂 Taky jsem se ve svém těle začala cítit zase líp. Proto si vždycky najděte ten důvod, proč do toho zase jít. Vykopejte se z postele a dejte tomu cvičení šanci a pak si uvědomíte, jak moc skvělý pocit to je a jak vám to chybělo.

6) Prohlížejte si fotky
Taky mě donutilo pokračovat to, když jsem se podívala na mé staré fotky. Viděla jsem, jakou jsem měla postavu a jak se mi to během léta trochu pokazilo. 😀 Neříkám, že bych přibrala nebo tak, ale byla jsem víc fit a celkově se lépe cítila a šlo to vidět i na fotkách, jak jsem vždy při cvičení nadšená a šťastná. 🙂 Takže jestli jste přestali teď po nějaké době cvičit nebo běhat nebo cokoli, tak se podívejte na vaše starší fotky, když jste se té aktivitě ještě věnovali. Všimnete si, jak jste vypadali fajn, jak jste se cítili dobře. Budou vám připlouvat samé dobré vzpomínky a začne se vám po tom stýskat. 😀 Proto věřím, že se do toho pustíte znova! 🙂

7) Naše mysl 
Naše tělo, jelikož je zvyklé na komfort, tak se mu tenhle nový zvyk – cvičení nebude líbit. Neplatí to jen pro začátečníky, ale i pro pokročilé, třeba i pro mě. I mě kolikrát snažily mé myšlenky přesvědčit, ať jsem raději doma, ať se vykašlu na cvičení, že je to zbytečné, apod. Tohle jsou ale opravdu jen myšlenky, které my můžeme nechat jen tak proplout a nevšímat si jich. Jakmile vy jim budete dávat energii, tak jich bude stále víc a víc přibývat a ovládnou vás. Čemu dáváte pozornost, to roste. Proto se na tyto myšlenky nezaměřujte, nesouhlaste s nimi a naopak si řekněte, že vy TO ZVLÁDNETE! Najděte si to velké PROČ, vstaňte z gauče a jděte do toho! 🙂

Snad vám tyhle rady a tipy trochu pomůžou a budete tak cvičení lépe zvládat. ♥ Budu ráda, když mi napíšete do komentářů, co přesně motivuje vás a díky čemu cvičíte. 🙂 Děkuji za přečtení článků a mějte se hezky, papa. ♥ ♥ ♥

Miluju to. ♥

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Kategorie
  • O mně

    Jmenuji se Adéla, je mi 20 let a chci s vámi sdílet mou cestu životem. Rozhodla jsem se psát blog z toho důvodu, že chci předávat mé zkušenosti ohledně zdravého životního stylu a seberozvoje.
    Chci se s vámi podělit především o rady, recepty a cviky v rámci fitness. Ale když už se začnete starat o své fyzické tělo, tak také musíte rozvíjet to duchovní. Právě proto zde můžete najít články, které vám s tímto pomohou.

    ,,Healthy body, healthy mind“ – ,,Zdravé tělo, zdravá mysl“

  • Nejnovější články
  • Staráte se o Vaše ZDRAVÍ?

    Pokud se zabýváte zdravým životním stylem, tak byste Vašemu tělu měli dopřát jen to nejlepší. Měli byste tělo hýčkat kvalitními produkty bez parabenů, ropných derivátů a dalšího chemického složení.
    Kvalitní péče o pleť a tělo, kvalitní kosmetika a také kvalitní vitamíny.
    Chcete více informací? Kontaktujte mě.