6 chyb při hubnutí

Pro začátek chci říct, že nejsem žádná odbornice v tomto oboru, jen vám chci poradit podle mých zkušeností. 🙂 Cvičení a zdravé stravě se věnuji přes 3 roky, a proto jsem za tu dobu nějaké zkušenosti nasbírala a zjistila, kdy se mi daří hubnout nebo si udržovat stejnou váhu a kdy ne. Proto se o to chci s vámi podělit a někomu tak třeba pomoct. 🙂

1) Jím přece zdravě – Ano, i když jíte zdravě, tak i zdravé potraviny mají kalorie. To znamená, že i u zdravého jídla si musíte dávat pozor na množství. Například takové oříšky jsou sice zdravé, ale obsahují hodně kalorií, protože jsou tučné, takže bacha na ně. 🙂 To samé platí u zdravých dortíků. Jsou sice z vloček nebo ze zdravější mouky, ale pořád obsahují hodně sacharidů či cukru. Dávejte si pozor i na proteinové tyčinky a pořádně si čtěte složení. Ony proteinové tyčinky se takhle můžou nazývat, protože je v nich více proteinu než v klasické sladkosti, ale přitom některé z nich mají stejně cukru jako třeba ve Snickers. O srovnání kalorií a cukru v potravinách se rozepíšu v nějakém dalším článku. 🙂 
Ještě chci zmínit, že i přes to, že jíte opravdu zdravě, tak může být problém to, že se málo hýbete nebo necvičíte. Tohle je hodně individuální, ale bohužel někdo se musí hýbat více a někomu stačí pohybu méně.

2) Vždyť jím málo – No a to je právě ten problém. 😀 Někdo si pod pojmem hubnutí představí samé saláty bez pečiva a bez ovoce a tak začne jíst málo. To je velká chyba, protože se vám naopak zpomalí metabolismus a tuky se vám pomaleji pálí… Jezte tak, abyste nebyli hladoví. Někomu stačí jíst 3x denně, ale velké porce a někdo upřednostňuje malé porce 5x denně. Hlavně se NEBOJTE jíst pečivo, protože pokud je v něm hodně vlákniny a je celozrnné, tak to opravdu není problém. Nebojte se jíst ovoce, protože 1-2 kousky denně vám vůbec neuškodí… Já jsem dřív měla s tímto problém. Viděla jsem na Instagramu stravu Bikini Fitnessek a myslela si, že díky tomu rychle zhubnu a budu vyrýsovaná. Je důležité si uvědomit, že ony takhle jí, protože jdou ZÁVODIT. To, že vidíte váš vzor z Instagramu, jak jí 3x denně rýží s masem, tak to neznamená, že díky tomu zhubnete a že to budete dělat taky! Je to velká chyba, ale díky tomu jsem se hodně poučila. Za prvé zbytečně hladovíte, z dlouhodobého hlediska se vám zpomalí metabolismus a pak si vaše vyhladovělé tělo naopak tuky ukládá na horší časy. A za druhé si ničíte zdraví! Jezte vyváženě, mějte ve stravě bílkoviny, tuky i SACHARIDY a nebojte se jich. Vláknina obsažená v pečivu, vločkách, rýži vám urychluje metabolismus a podporuje trávení! 🙂 Jestli chcete jíst co nejmíň a vynecháváte snídaně, tak to je podle mě taky blbost. 🙂 Každý to má jinak, někdo je zvyklý jíst třeba až v 10 a někdo naopak v 6 ráno. Ale podle mě je důležité si ráno nebo v to dopoledne něco dát. Pak má člověk zbytečně tendenci se odpoledne nebo večer přejíst, protože jeho tělo je po celém dnu vyhladovělé…

3) Málo spánku – Při snaze zhubnout je totiž dostatečný spánek taky důležitý. Nedostatek spánku zvyšuje hormony, které stimulují chuť k jídlu. Energii, kterou jste spánkem nezískali, se tělo bude snažit získat jídlem a tak budete mít opět tendenci se přejídat a nahradit si nedostatečnou energii jídlem. 

4) Alkohol – Sice zdravě jíte, cvičíte, spíte, ale nemůžete si odpustit pít alkohol. Nedovede si představit večer bez vína nebo piva u televize. 😀 Dřív jsem to taky neřešila a o prázdninách ho skoro pořád pila. Nezdá se to, ale v alkoholu je strašně moc sacharidů a CUKRU. Nejhorší jsou takové ty sladší věci jako je Jagermeister (nebo jak se to píše 😀 ), kde je moc moc cukru. Ve víně je taky dost cukru, ale je ho někdy třeba, protože je pro tělo i prospěšné, hlavně to červené – jsou v něm pro tělo prospěšné antioxidanty. 🙂 Ale bacha na to, omezte to a nepijte ho třeba každý večer.

5) Voda – Pomáhá tělu lépe trávit, spalovat tuky a zrychlovat metabolismus. Jestli pijete málo vody, tak se vám taky nemusí dařit hubnout. Začněte pít minimálně 2 litry denně a uvidíte, jak vám to půjde lépe. 🙂 Vaše tělo bude lépe trávit, zrychlí se vám metabolismus a tím budete víc pálit tuky.

6) Chybí vám v jídelníčku některá z makroživin – Co tím myslím? Makroživiny jsou bílkoviny, sacharidy a tuky. Jestliže chcete zhubnout, tak byste měli přijímat všechny 3. 🙂 Bílkoviny nejsou důležité jen pro svaly, jak si může někdo myslet. Bílkoviny vás zasytí, sníží chutě a podporují spalování tuků. Které potraviny jsou bohaté na bílkoviny? Maso, rybičky, vajíčka, řecký jogurt, tvaroh (doporučuju domácí, chutná nejlíp a je nejzdravější), tofu. Ale taky jich je celkem hodně v ovesných vločkách, rýži, brokolici a luštěninách. Proč tuky? Protože vás hodně hodně zasytí a sníží chutě stejně jako bílkoviny. Navíc tuky vám odbourávají tuky. Sranda, že? 😀 Totiž když tělu ukážete, že mu dáváte dostatek tuku v potravě, bude ochotnější uvolnit tuk uložený v podkožních tkáních. Taky je to asi nejlepší zdroj energie, protože obsahuje 9 kalorií na gram. 🙂 Bílkoviny i sacharidy obsahují pouze 4 kalorie na gram. Jaké jsou nejlepší zdroje tuků? Za mě oříšky, oříšková másla (Och, moje milované arašídové máslo 😀 ), ryby, tofu, olivový olej, mozzarella a další různé sýry. A nakonec proč sacharidy? Pomůžou vám lépe spalovat, zrychlí metabolismus a hlavně budete mít díky nim SÍLU při cvičení a budete tak podávat lepší výkony. Jsou taky nezbytné pro činnost mozku. Víte proč? Lidský mozek spotřebovává až 25% celkové spotřeby glukózy a glukóza je součástí sacharidů. A v čem je najdete? Rýže, brambory, ovesné vločky, celozrnné pečivo, celozrnné těstoviny, ovoce, zelenina.

Moje nejoblíbenější jídlo Bun Bo Nam Bo <3 Krásně se tu dá uvést příklad na všechny makroživiny 🙂 Bílkoviny – maso, sacharidy – rýžové nudle, tuky – arašídy

A jak je to s tzv. ,,cheat days“? Dopřávat si někdy sladké nebo je úplně omezit? Když jsem začínala zdravě jíst a snažila se zhubnout, tak jsem se nezdravého jídla a sladkostí bála. 🙁 Bála jsem se, že když si dám kebab, pizzu nebo čokoládu, tak hned naberu všechno zpátky, tak hned ztratím všechny svaly, apod…. 😀 Nojo ťula, ale myslím si, že takhle uvažuje hodně lidí a proto se bojí jídla a pak hodně holek končí jako anorektičky či bulimičky. 🙁 Sice jsem neskončila jako anorektička či bulimička, ale i tak jsem si škodila zdraví a měla problémy… Proto vás chci upozornit, abyste tuhle chybu nedělali a nedopadli špatně. Bála jsem se jídla, někdy jedla málo a tak jsem na tom byla někdy špatně i po psychické stránce po pravdě. Časem jsem se rozhodla si dopřávat ty tzv. ,,cheat days“. A jak to dopadlo? Když jsem tak dlouho nejedla nic nezdravého, tak jsem se děsně přejedla. Na druhý den jsem pak měla výčitky a za celý den snědla jen jogurt, sýr cottage nebo jedla celý den jen maso… Měla jsem dřív bohužel špatné informace a kopírovala bikini fitness, u kterých jsem viděla, že jí před závody jen maso s okurkem nebo bílky… Takhle se to před 2 lety točilo dokola – někdy jsem se přejedla a někdy jedla moc málo. Naštěstí jsem se pak vydala tou zlatou střední cestou. 🙂 Jedla pravidelně a občas jsem si dala i nezdravé věci, když jsem měla na ně chuť, ale pořád jsem se toho trochu bála. Ale vytrvalost růže přináší. 😀 A tak se to pořád lepšilo a lepšilo a teď? Teď si dám cokoli, když mám na to chuť. 🙂 Většinou jím ale zdravě, protože mi to nejvíce vyhovuje a nejvíc mi to chutná. Když si člověk zvykne na to zdravé jídlo, tak pak pozná, jak je mu po nezdravém jídle špatně a jak to nezdravé jídlo škodí tělíčku… Ale když mám chuť na tyčinky, čokoládu nebo sušenky, tak si prostě trochu dám, ale nepřeháním to a nepřejídám se jako dřív. 🙂
Doufám, že se z mojí chyby poučíte, abyste pak nemuseli dělat tu samou. Najděte si režim, který vám budete vyhovovat a když budete mít chuť na něco nezdravého, tak se toho nebojte, je to jen jídlo! Trochu si toho dopřejte a pak se zas vraťte do vašeho zdravého režimu, ale jezte pořád stejné porce a né méně a né žádné maso celý den! 😀 🙂

Tohle jsou pro mě ty nejdůležitější faktory. 🙂 Moc moc doufám, že vám článek něco přinesl a že se poučíte z mých chyb. Zdraví máme jen jedno, tak si ho važte. Já udělala chyby, kterých lituji, ale díky nim jsem se toho taky dost naučila a můžu vám to teď předávat. 🙂
Takže všeho s mírou, hodně vody, méně alkoholu 😀 a mějte se krásně! 🙂

Čokoládička, ale s celozrnným pečivem, takže hezky vyváženě jooo? 😀

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Kategorie
  • O mně

    Jmenuji se Adéla, je mi 20 let a chci s vámi sdílet mou cestu životem. Rozhodla jsem se psát blog z toho důvodu, že chci předávat mé zkušenosti ohledně zdravého životního stylu a seberozvoje.
    Chci se s vámi podělit především o rady, recepty a cviky v rámci fitness. Ale když už se začnete starat o své fyzické tělo, tak také musíte rozvíjet to duchovní. Právě proto zde můžete najít články, které vám s tímto pomohou.

    ,,Healthy body, healthy mind“ – ,,Zdravé tělo, zdravá mysl“

  • Nejnovější články
  • Staráte se o Vaše ZDRAVÍ?

    Pokud se zabýváte zdravým životním stylem, tak byste Vašemu tělu měli dopřát jen to nejlepší. Měli byste tělo hýčkat kvalitními produkty bez parabenů, ropných derivátů a dalšího chemického složení.
    Kvalitní péče o pleť a tělo, kvalitní kosmetika a také kvalitní vitamíny.
    Chcete více informací? Kontaktujte mě.